FRAKT

Frakt kostar 59 kronor inom Sverige. Fraktfri order gäller vid varuvärde från 750 kronor inkluderat eventuella värdecheckar, rabattkoder eller presentkort. Frakt för företagspaket kostar 299 kronor inom Sverige oavsett ordervärde. 

Leverans

Leveranstiden är normalt 1-4 arbetsdagar inom Sverige. Vid större kampanjer och inför stora allmänna helgdagar kan leveranstiden vara upp till 7 arbetsdagar. Vid beställning av vår interiorbox så är leveranstiden normalt i slutet av månaden. Det kan variera lite från månad till månad när boxen delas ut. I vissa fall kan leverans ske även månaden efter man har beställt. 

De flesta leveranser sker efter avisering. Vid utlämning/leverans av produkterna ska ni alltid uppvisa legitimation och uppge ert sändningsnummer. Endast personen med namnet på paketet får hämta ut det hos postombudet/postkontoret. 

Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur. I det fall ni inte löser ut beställda produkter debiteras en avgift på 250Kr. Är paketet skickat som en present och mottagaren ej hämtat ut det på grund av felaktigt lämnade uppgifter eller annan anledning och paketet går i retur till oss så debiteras ni kostnaden för frakt och eventuellt ny frakt om paketet ska skickas på nytt. Vi ersätter inte borttappade paket på grund av felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter. 

POSTEN VARUBREV – UPP TILL 2KG

Varubrevet levereras direkt till er postlåda, i de fall då försändelsen är för stor för att rymmas i postlådan får ni ett aviseringsmeddelande. Ni hämtar då varan på närmaste utlämningsställe. Medtag sändningsnummer och legitimation.

DHL SERVICEPOINT 

Används oftast vid paket med en vikt över 2kg och i de fall när paketets storlek överskrider 90cm totalt. Leverans sker till närmaste DHL servicepoint ombud för uthämtning via avisering. Vid utlämning/leverans av produkterna ska ni alltid uppvisa legitimation. Endast personen med namnet på paketet får hämta ut det hos servicepointombudet.

Obs! Notera att vi väljer vilket fraktbolag som används, önskar man att ett särskilt fraktbolag av ovanstående ska användas så skriv vilket i kommentarsrutan i kassan, vi försöker i största möjliga mån att tillgodose ert önskemål.

FÖRSENING

Vår ambition är att alla de varor Ni beställt ska levereras tillsammans. Om någon vara som beställts skulle vara restnoterad meddelar vi er beräknad leveransvecka. Om någon produkt inte kan levereras inom 5 helgfria vardagar meddelar vi er detta för att ge en möjlighet att godkänna en senare leveranstid alternativt makulera beställningen. Vid beställning av vår interiorbox så är målsättningen att alla varor i boxen ska levereras samtidigt. Skulle någon produkt i vår box bli försenad så meddelar vi dig. Vi har rätten att byta ut och ersätta varorna i boxen med liknande produkter om något hinder för leverans skulle inträffa. Vi reserverar oss även för ändringar av hela boxens leveranstid. 

Förhandsbokning

Vid förhandsbokning av en vara så skickas din beställning så snart varan kommit hem till oss, är det flera olika varor med förhandsbokning på samma beställning så skickas din beställning så snart alla varor kommit hem. Önskar du dela upp din leverans så kontakta kundtjänst, extra frakttillägg på 59kr per leveranstillfälle tillkommer. 

FELLEVERERAD ELLER DEFEKT

En produkt som är fellevererad eller defekt vid leveranstillfället ska anmälas så snart som möjligt till Presentens kundtjänst via mail info@presenten.se alternativt tel. 0142-16680. Vi tar emot felanmälan och återkommer med returanvisningar.